Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: JaroEDF Rozpätie: 1300 mm Hmotnosť: 4300 g
Kategória: Lietadla - turbíny, EDF Dĺžka: 1700 mm Materiál: EPS/XPS/Balza
Motor: 2800W Leopard 3674
Popis

Model F-100, prvá nadzvuková stíhačka vo svete (USA), prvý let absolvovala v roku 1953. Svoj vrchol dosiahla vo vojne s Vietnamom, kde slúžila ako stíhací bombardér. Model F-100D sa oproti predchodcom F-100C líši upravenou aerodynamikou kvôli problémom so stabilitou v určitých rýchlostiach. Známe sú aj havárie pri pristávaní, kedy lietadlo stratilo vztlak pri určitej rýchlosti a nebolo schopné získať rýchlosť ani napriek plnému výkonu motorov. Tento úkaz dostal názov "Sabre dance" - šabľový tanec.

Stavba modelu bola realizovaná z klasického EPS, XPS. Krídla potiahnuté balzou, celý model potiahnutý papierom. Striekané autolakmi.

Hmotnosť bez pohonu je 2600g, pre to je potrebné 2400W+ 90mm EDF.

Model je veľmi pevný, ale kvôli vysokej letovej hmotnosti potrebuje dostatočnú vzletovú plochu s hladkým povrchom.

ID Modelu: AM567 | Zobrazenia: 23351 | Pridané: 3. 12. 2010 o 23:20 | Autor: jaroEDF


Namontované klapky,…


Štúdia zaťahovacieho…


Krídla a trup po…


Krídla z ľahkého…


Krídla a trup po…


Prierezy…


Štúdia nasávacieho…


Časť…


Prierez trupu pod…


Profil…


Vytmelený trup, krídla…

1 2 3 4 5 6 7
Autor Správa
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1475

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2011 o 09:52 | odkaz na príspevok
Vyzerá to dobre, snaž sa ho udržať na nízkej váhe a bude to krásne lietať...rozmer fakt poriadny
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2011 o 11:38 | odkaz na príspevok
Akurát rozmýšľam, či na ten rozmer nepoužiť uz 100-120mm EDF s motorom HET 700-98 na 12S kvôli odporu vzduchu, ale asi najprv odskúšam na 90mm a spravím to tak aby sa dalo v prípade potreby prerobiť na väčší priemer. Ono hmotnosť zatiaľ vyzerá dobre, ešte mám tak cca 500g rezervu na povrchovku. A práce je na tom ešte teda dosť, sa mi zdá že čím ďalej tým viac
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1475

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2011 o 12:52 | odkaz na príspevok
To je stale s takymito modelmi, len to netreba podcenit...ja som sa dal naopak na mrnave edf od 40mm nizsie Uz mam na ceste 27mm EDF s 11000kv
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2011 o 16:09 | odkaz na príspevok
Hehe, ja som pôvodne rozmýšľal, že tento projekt spraviť na odskúšanie a ak to výjde podľa očakávaní, spraviť dvojmetrový Su-17 na 120mm EDF a 5000 W... Teraz sa mi ale otvorili oči, že to je strašne veľa roboty takéto veľké éra, obrovské plochy ktoré treba opracovať... Takže najbližší model, ktorý budem stavať bude mať asi pod jeden meter, inak by som ho snáď ani nemal trpezlivosť dokončiť. F-100ka má ešte tiež ďaleko k dokončeniu, vyrezanie tvorí možno tak 20% celkovej práce čo na tom treba spraviť.

Inak musím ešte povedať k tej stavbe, že pôvodne som vyrezával z XPS, ale to by bol model 2-krát ťažší. Na XPS by aj tak bolo treba spraviť povrchovku a všetko, takže výsledok by bol, myslím si, minimálne tak ťažký ako keby to bolo celé z laminátu, ale oproti EPS by tie vlastnosti o moc lepšie neboli. Navyše, EPS sa naozaj ľahko reže, trúfol by som si z neho vyrezať aj väčšie modely, ale jasná vec, chce to veľa času. Odskúšal som aj poťahovanie (treba toľko vrstiev papiera až kým to nezačne klopkať), striekanie, brúsenie, tmelenie,.., a všecko ide bez väčších problémov, takže tento typ stavby môžem každému odporučiť.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
banova
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2011 o 16:27 | odkaz na príspevok
Hmm 5000kW? To bude teda výkon
Bydlisko: Bratislava/Žilina ( 29 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2011 o 17:43 | odkaz na príspevok
No možno sa raz do toho pustím, ale toľko času už nebudem mať, takže by to bol niekoľkoročný projekt... Také malé modely ako teraz postavil pajlot sú v tomto lepšie, nie je to toľko roboty. A netreba na to letisko
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2011 o 18:48 | odkaz na príspevok
Stíhači, pre inšpiráciu, 24 kg stíhačka, 2x 120mm EDF, ťah > 1:1, celkový výkon 10kW+

http://www.youtube.com/watch?v=e6VAAZFvRtY&feature=related
http://www.youtube.com/user/XtremePowerSystems#p/a/u/1/ej9gQiSqMz0

... a F20 Tigershark 1/6 Scale, 1x 127mm EDF, 2460x1630mm, 12kg:

http://www.youtube.com/watch?v=f9n3MIXvl7o
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2011 o 20:22 | odkaz na príspevok
pekna inspiracia,uz len treba eurace
Bydlisko: Podbrezová
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 5. 2011 o 00:38 | odkaz na príspevok
No aj euráče a aj plno, plno času

Inak aký máte názor na toto dúchadlo a motor?: http://rc-castle.com/shop/product_info.php?currency=EUR&products_id=1776
Má to mať podľa popisu cca 4000W a ťah 7kg, ale tento údaj sa mi nejak nepozdáva, podľa mňa to bude buď viac W, alebo menej kg...
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 5. 2011 o 21:34 | odkaz na príspevok
do tohto by som urcite nesiel
Bydlisko: Podbrezová
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 6. 2011 o 21:58 | odkaz na príspevok
Tak tento týždeň som zas trocha popracoval, vyrezal som nasávací tunel, upravil nos a začal som s prípravou tunelov pre servo-káble.

Na prvom diely zľava sú pripravené tunely pre servokáble výškovky, hore v strede je na ňom hlavný tunel v ktorom pôjdu všetky káble z chvosta. Na prostrednom diely je časť, na konci ktorej bude vložené EDF. Rozširuje sa z 96mm (diameter EDF) na 120mm. Na treťom diely zľava je nos už s prilepeným balzovým sacím krúžkom:


Sací tunel zadnej časti, výfukový diameter je 80mm, v trupe sa rozširuje plynule na 120mm v hlavnej časti, v ktorej bude zospodu vyrezaný prídavný sací otvor:


Sanie spredu. Nasávací otvor je pomerne úzky, pre to je potrebné zospodu pridať ďalší sací otvor - za krídlami - (plánujem otvor o ploche 78 cm2):


Predná časť trupu, nie celkom dokonale poskladaná (ešte nie je zlepená) ale inak sedí perfektne:


Dúchadlo teda bude 90mm, rozhodol som sa zatiaľ pre RCLander s ťahom 3000g. Hmotnosť celého EPS draka (ale bez chvostových krídelok, ktoré samotné veľa nepridajú) je teraz 440g. Vzhľadom na záťaž vyrežem zadné krídelka z XPS, aby nebolo potrebné dávať príliš veľa vrstiev poťahového papiera.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 6. 2011 o 22:28 | odkaz na príspevok
pekna praca Jaro...davaj postupe sem foto celej stavby
Bydlisko: Podbrezová
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2011 o 00:59 | odkaz na príspevok
Ďalujem , v nedeľu sem dám ďalšie fotky, už som začal lepiť trup a keď bude v kope (okrem krídel), môžem ho začať brúsiť.

Inak stíhači, vedeli by ste poradiť ohľadom tohto EDF?: http://www.himodel.com/plane/LEOPARD_90mm_Aluminum_Ducted_fan_W_1300KV_4-pole_motor_L90EDF-8B1.html - cena 140 USD. Je to pre mňa veľmi aktuálne, lebo za chvíľu (mesiac ) bude model v kope a bude chýbať už iba pohon...

Je to značka Leopard, 90mm, 1300KV motor. Je tam aj tabuľka a údaje, ale nejak neviem nájsť nikde na fóre ani na youtube nič o tomto systéme (a myslím že to nie je úplná novinka). 10S~4,3kg, na 9S má mať ťah 3,7kg len pri 63A (2100W) čo sa mi veľmi pozdáva. Dá sa použiť aj na 8S pri ťahu 3kg a prúde len 50A (1500W). Lenže toto sú len tabuľky tak si nie som istý, ako by to vyzeralo v praxi... Je to konkurencia pre Lander nad ktorým som pôvodne rozmýšľal, ale teraz som na pomykove, Leopard je lacnejší (v tomto prípade o 50 USD)... PS: Podobá sa veľmi nápadne na Lander ale niektoré detaily má odlišné.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1475

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2011 o 22:23 | odkaz na príspevok
Ja mam v starfirovi pohon s 1500 kv na 8s a mozem len odporucat, tah cca 4,1 az 4,2 kg a prud spicka 84A...staci tomu pol plynu a prud cca okolo 45 az 50A a uz je to stihackovsky let, na plny plyn uz potom zverstvo...1300 kv je dost malo na 8S, to uz fakt radsej ist do 10S...ak chces ist na 8S odporucam tak mas 1480 az 1500 kv...
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2011 o 23:46 | odkaz na príspevok
No konkrétne tento by som zamýšľal na 9-10S. V podstate sa mi pozdávajú dve odlišné možnosti:

1. RCLander 90mm 1900KV 6S pri 73A, ťah 3000g, hmotnosť jednotky 430g
2. Leopard 90mm 1300KV pri 73A 10S pri 73A ťah 4300g, hmotnosť jednotky 560g

Prvá možnosť má nižší ťah, ale je ľahšia a aj baterka ktorú by som do toho dal (6S 5000mAh) by bola oproti druhej možnosti ľahšia. Odhadujem že pohon leopard aj s baterkou (5000mAh) by bol ťažší o cca 650g. S Landerom by malo éro odhadujem okolo 2800g (ťah 3kg), s Leopardom 3500g (ťah 4,3kg)... Takže tu vidím hlavnú dilemu a neviem sa zatiaľ rozhodnúť, či je v tomto prípade lepší väčší ťah aj hmotnosť, alebo menší ťah a menšia hmotnosť.

Trup už mám takmer zlepený, už len potrebujem vlepiť podpornú konštrukciu pod prednú nohu, lebo to by už neskôr nešlo a hodím sem foto. Zatiaľ išlo všetko hladko, teraz ale idú na rad krídla a tam to je trocha komplikovanejšie (osadenie uhlíkovými trubkami, presné zostavenie aby "nelietali" ).
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
1 2 3 4 5 6 7
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 223 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 10 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: